Zo snel mogelijk van klantwens naar offerte? Die vraag leeft bij veel bedrijven. CraftPoint is de oplossing om uw processen naar een hoger niveau te tillen. CraftPoint van Cadix opent voor u de weg naar Autodesk Platform Services (APS), een krachtige cloudomgeving van Autodesk. Via een overzichtelijk portaal krijgt u direct toegang tot wat u nodig hebt, van projectstatus en kosten tot gegenereerde CAD-modellen, volledig afgestemd op uw bedrijfsproces.

Certified Partner

Autodesk Platform Services

APS is een cloud gebaseerd platform, voor software ontwikkelaars. Via diverse API's geeft het ontwikkelaars de mogelijkheid om geautomatiseerd diverse Autodesk workflows in uw bedrijfsproces te integreren. Denk daarbij aan data, model aanpassingen, modelviewers of design automatisering.

Op basis van diverse audits en een uitgebreide beoordeling van uiteenlopende oplossingen voor klantvraagstukken heeft Cadix aangetoond voorop te lopen, bijvoorbeeld op het gebied van CAD productconfiguratoren. Als officieel erkend Certified Partner en System Integrator voor APS zijn wij als  Autodesk partner volledig op de hoogte van de nieuwste technologieën en innovaties van Autodesk.

 

 

Cadix CraftPoint – de ‘poort’ naar APS

Om efficiënt gebruik te kunnen maken van Autodesk Platform Services biedt Cadix u een eigen modulair, intelligent en schaalbaar platform: CraftPoint. Dit is een dynamisch en generiek middleware-platform dat de communicatie en data-uitwisseling tussen verschillende klant- en leverancierssystemen faciliteert.

CraftPoint is een overzichtelijk grafisch platform, dat de koppeling legt tussen diverse klantsystemen, APS en Cadix’ programmatuuroplossingen. Met de inzet van CraftPoint is Cadix in staat om klantspecifieke opdrachten te verwerken en integreren met verschillende CAD-modellen. Daarbij worden processen optimaal gestroomlijnd en efficiënt verwerkt, bijvoorbeeld als bedrijven ook gebruik willen maken van Cadix add-ons en productgeneratoren.

 

Cadix CraftPoint

Wat maakt het gebruik ervan zo uniek?


In tegenstelling tot veel 'optische' productconfiguratoren, zijn de configuratoren die Cadix ontwikkeld gebaseerd op 3D CAD-modellen. Hiermee is het niet alleen een verkoop module, gebaseerd op plaatjes en vooraf bepaalde keuzemenus, maar wordt de input direct gebruikt voor het genereren van werkbare modellen. Deze data is direct te gebruiken in het bedrijfsproces. De voordelen die dit met zich meebrengt zijn divers.

  • Klantvragen worden structureel gesteld en vastgelegd. Dit geeft herkenning voor terugkomende klanten en biedt inzichten voor nieuwe productontwikkelingen.

  • Door het vastleggen van randvoorwaarden in de configurator, is ieder gemaakt model altijd te produceren. Output hoeft niet meer gecontroleerd te worden.

  • De CAD modellen genereren automatisch tekeningen met standaard maatvoering, productinformatie en materiaalstaten / BOM (Bill Of Material).

  • De herkenbare output zorgt voor éénduidige tekeningen voor productie.

  • Het is mogelijk om data uit het CAD-model te koppelen aan uw interne bedrijfssystemen, bijvoorbeeld aan uw ERP- of CRM-systeem.

  • Kost- en verkoopprijzen worden automatisch gegenereerd (CPQ).

APS en Cadix CraftPoint

Kortgezegd een doordachte en zeer krachtige combinatie waarmee u eenvoudig 2D en 3D modellen kunt visualiseren met de webbased viewer, een krachtige weergave in uw website of applicatie. Zo kunnen gebruikers direct 2D en 3D modellen bekijken, roteren en onderzoeken. En verder:

  • Specifieke toepassingen met API’s: Gebruik de bedrijfsspecifieke set API’s van Cadix en automatiseer repetitieve taken, zoals het genereren van rapporten, het uitvoeren van analyses of het creëren van visualisaties.
  • Integratie: Integreer APS en Cadix CraftPoint naadloos met uw andere systemen en platforms, zoals ERP-systemen, CRM-systemen of IoT-platforms.
  • Cloudbased databeheer en -analyse: Uw ontwerpdata is veilig opgeslagen in de cloud en overal toegankelijk vanuit verschillende applicaties en locaties. Daarbij kunnen geavanceerde data-analyses uitgevoerd worden om trends te identificeren, inzichten te verkrijgen en aan de hand daarvan betere beslissingen te kunnen nemen.
  • Real-time samenwerken en delen: Werk samen met collega's aan ontwerpen, ongeacht waar ze zich bevinden. Deel uw ontwerpen eenvoudig met klanten, leveranciers en andere belanghebbenden.


Rutmer Visser
Rutmer Visser, Salesmanager

Ook versnellen en besparen op tijd én faalkosten?

Neem gerust contact met mij op voor een vrijblijvend adviesgesprek.